Ein größeres Update für den Mehrspieler-Shooter Team Fortress 2 wurde heute Nacht veröffentlicht. Außerdem erhielten Counter-Strike: Source, Half-Life 2: Deathmatch und Day of Defeat: Source ein kleines Update: Nachdem die Features in der CS:S-Beta offenbar erfolgreich getestet wurde, bieten die genannten Spiele unter Windows ab sofort weitere Einstellungsmöglichkeiten bezüglich der Maussteuerung.
Unter den Neuerungen für Team Fortress 2 befinden sich zum Einen die neuen Gegenstände, die im neuen Telltale-Spiel
Poker Night at the Inventory, das am Montag erscheinen soll, freigespielt werden können (
wir berichteten). Auch gibt es nun eine neue Farbe namens "Team Spirit", die Gegenstände je nach Team rot oder blau einfärbt. Der Changelog:
- Source Engine Changes (CS:S, DoD:S, TF2, HL2:DM)
- [Windows] Added support for raw mouse input. Raw input reads directly from the mouse, bypassing Windows control panel mouse settings. This addresses issues with high DPI mice, and provides for a more reliable controller experience at various resolutions
- [Windows] Improved custom mouse acceleration
- [Windows] Updated mouse configuration UI to support raw input and acceleration; added tooltips to some of the options
- [Windows] Fixed UI tooltips so that they display correctly on first hover
- Team Fortress 2
- Added the "Team Spirit" paint can.
- Added Telltale Games items:
- o Dangeresque, Too?: Strong Bad's styling glasses (equipped by the Demoman)
- o License to Maim: Max's Badge (equipped by all classes)
- o The Iron Curtain: The Heavy's first love (equipped by the Heavy, obviously)
- o The Enthusiast's Timepiece: Tycho's favorite timepiece (equipped by the Spy)
- Updated some item capabilities:
- o Employees badges can now have custom names.
- o The Stickybomb Jumper can now be gift wrapped.
- o The Spine-Chilling Skull and Voodoo Juju hats are now paintable.
- o Improved the Spine-Chilling Skull and Voodoo Juju hat positions on the Sniper.
- Added the original Ubersaw taunt to the Vita-Saw.
- Fixed an issue that prevented the game from running on Fat32 systems.
- Fixed a problem with the Sackston Hale achievement sometimes not being awarded correctly.
- Fixed the holiday gamestartup sound files being included in the random startup selection after the holiday is over.
- Fixed numerous WebAPI issues.
- Fixed a Heavy exploit that let him run at full speed while shooting.
- Fixed a Frontier Justice exploit that let Engineers have infinite crits for their current life/round.
- Fixed the shotgun reload animations for the Soldier/Pyro/Heavy looping endlessly.
- Fixed the Medigun charge percent for other players being steppy.
- Fixed not being able to light arrows after the first arrow is fired unless they're drawn back.
- Updated the localization files
- Fixed Crit-a-Cola behaving like Bonk! Atomic Punch.
Des Weiteren wird die ursprüngliche Taunt-Animation (und Musik) der Übersaw nun für die neue Vita-Saw verwendet. Neben einigen weiteren Item-spezifischen Änderungen wurden aber auch verschiedene Probleme korrigiert. So konnten etwa Heavys in bestimmten Fällen die Minigun bedienen und dabei in normaler Geschwindigkeit laufen und manche Engineers unendlich viele Rache-Krits erhalten.
Interessant: Mit dem Patch wurde außerdem eine
Anstecknadel für alle Klassen in das Spiel integriert, die ein Portal inklusive Companion Cube darstellt. Vermutlich handelt es sich dabei um ein Promo-Item für Vorbesteller des erst kürzlich verschobenen Valve-Spiels Portal 2.